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AIA생명, 토트넘 구단 방한 기념 사전 이벤트 진행
2022 년 6 월 7 일
AIA생명, 토트넘 구단 방한 기념 사전 이벤트 진행
2022년 6월 6일 - 영국 프리미어리그(EPL) 토트넘 홋스퍼 구단의 메인 스폰서인 AIA생명(대표이사 박정진)은 다음달 토트넘 구단의 내한을 기념해 다양한 캠페인을 전개한다고 밝혔다. 토트넘 구단은 프리시즌 투어를 위해 7월 10일부터 16일까지 한국을 찾으며, 이 기간 동안 '쿠팡플레이 시리즈' 두 경기를 선보인다.
AIA생명은 토트넘 구단 방한을 축하하며 가장 먼저 이달 26일까지 '토트넘 시즌의 선수' 이벤트를 진행한다. 이 기간 동안 팬들은 후보로 선정된 손흥민, 해리 케인(Harry Kane), 크리스티안 로메로(Cristian Romero) 선수 중 본인이 생각하는 이번 시즌 최고의 선수 1명에게 투표를 하면 된다.
당첨자는 이벤트 참가자들 중 무작위 추첨을 통해 매주 발표된다. 총 3회에 걸쳐 당첨자를 추첨하며, 이전 회차에서 탈락했더라도 다음 당첨자 선정 시 자동으로 모두 포함된다. 1등 당첨자에겐 '쿠팡플레이 시리즈' 토트넘 내한 경기 티켓이 제공된다. 또, 7월 13일로 예정된 토트넘 구단과의 팬미팅(Meet & Greet) 행사에서 '토트넘 시즌의 선수' 트로피를 직접 선수에게 전달하는 기회도 주어진다.
한국 진출35주년을 앞둔 AIA생명은 많은 사람들이 '더 건강하고, 더 오랫동안, 더 나은 삶'을 누릴 수 있도록 돕겠다는 회사의 비전에 발 맞춰 다채로운 캠페인을 고객 및 시민들과 함께 진행해 나갈 예정이다. 이러한 취지의 일환으로 AIA생명은 이번 기회를 통해 고객들이 손흥민 선수와 토트넘 선수들을 직접 만나거나 공개훈련을 볼 수 있는 기회도 마련했다. 더불어 내한경기 티켓과 2022 토트넘 내한 기념품을 선물로 제공하는 다양한 고객참여 이벤트를 선보일 계획이다.
AIA생명의 '토트넘 구단 내한 기념 캠페인'은 이달 3일부터 시작됐으며, 자세한 내용은 AIA생명의 공식 인스타그램 채널(@aia_life_korea), 페이스북 페이지(@korea.aia), 홈페이지(aia.co.kr)에서 확인할 수 있다.
황지예 AIA생명 마케팅본부장은 "손흥민 선수와 토트넘 구단 선수들이 세계적으로 '건강한 삶'의 대표 주자라는 점은 이미 잘 알고 있었다. 특히, 이번 시즌 막바지에 보여준 선수들의 강인한 정신력과 팀원 간의 협동심, 그리고 신뢰에 더욱 큰 감명을 받았다. AIA생명은 토트넘 구단의 방한을 진심으로 환영하며 프리시즌 기간 동안 AIA 고객 및 국내 축구팬들과 좋은 시간을 보낼 수 있기를 기대한다"고 말했다.
오는 7월 13일에는 토트넘과 팀 K리그 간 친선경기가 서울 월드컵경기장에서 열린다. 이어 7월 16일에는 수원 월드컵경기장에서 토트넘과 스페인 프리메라리가의 세비야FC와의 두번째 친선전이 진행된다. 두 경기 모두 국내 이커머스 기업 쿠팡과 피치 인터내셔널(Pitch International)이 주관하는 '쿠팡플레이 시리즈' 일환으로 개최된다. '쿠팡플레이 시리즈' 티켓 구매는 쿠팡플레이 앱 또는 웹사이트를 통해 쿠팡 와우 멤버십 가입 회원에 한해 가능하다.
AIA그룹은 많은 사람들이 '더 건강하고, 더 오랫동안, 더 나은 삶'을 누릴 수 있도록 돕고자 지난 2013년부터 토트넘 구단과 글로벌 파트너십을 이어오고 있다. AIA생명은 지난해 11월 토트넘 구단 소속의 손흥민, 조소현 선수를 홍보대사로 위촉한 바 있다.
AIA Korea launches the Spurs Korea Tour campaign providing customers and fans opportunities to win unique once-in-a-lifetime experiences including meeting Son Heung Min and the Tottenham Hotspur Team
SEOUL, June 6, 2022 - AIA Korea, the Official Insurance Partner of Tottenham Hotspur's pre-season tour ("Tour") to Korea has announced the launch of its own Spurs Tour campaign. The Club will be in Korea on July 10 - 16 to play two exhibition matches on July 13 against Team K League in Seoul and July 16 against Sevilla FC in Suwon as part of the Coupang Play Series, organized and promoted by Coupang and Pitch International.
AIA Korea will be kicking off its Spurs Tour campaign with 'Tottenham Hotspur's Player of the Season'. Fans can cast their votes for their player of the season until June 21. Competing for the title this season is Son Heung Min, Harry Kane and Cristian Romero. Winners will be randomly drawn every week amongst event participants, and those who do not win prizes will be automatically included in the next draw. The first place winner will receive 'Coupang Play Series' match tickets and have the opportunity to present the trophy in person while the team is visiting Korea.
As AIA Korea commemorates its 35th anniversary of operating in Korea, the company will be celebrating with customers and the Korean public by running campaigns through its purpose of Healthier, Longer, Better Lives. By engaging with AIA, customers and the public will have opportunities to win other unique experiences such as meeting the Tottenham Hotspur team, including Son Heung Min, and watching a training session. AIA will also be giving away match tickets and AIA x Tottenham Hotspur Korea Tour 2022 merchandise through these engagement campaigns.
AIA Group is the Global Principal Partner of Tottenham Hotspur and has been a Partner of the Club since 2013. Last November, players Son Heung Min and Cho So-hyun from Tottenham Hotspur Women's team joined AIA Korea as its Brand Ambassadors.
"While we have always seen Spurs and Son as world class athletes that embody health and wellness, in the final stages of the season they also showed us what mental resilience, teamwork and trust look like," said Ji-Ye Hwang, Chief Marketing Officer of AIA Korea. "We look forward to welcoming Spurs to Korea and spending time with the team during their tour together with our customers and fans."
AIA Korea's Spurs Korea Tour campaign kicks off on June 3, and information can be found through AIA Korea's official Instagram account (@aia_life_korea), AIA Korea's official Facebook (@korea.aia) and through AIA Korea's website aia.co.kr.