사망보장
갑작스러운 가장의 부재에도 소중한 가족의 일상이 지속 될 수 있도록 AIA생명이 함께하겠습니다.
AIA생명, 한국인과 아태지역 인구의 '더 건강한 삶' 위한 AOB(AIA One Billion) 캠페인 출범
2022 년 2 월 22 일
AIA생명, 한국인과 아태지역 인구의 '더 건강한 삶' 위한 AOB(AIA One Billion) 캠페인 출범
2022년 2월 22일 - AIA그룹은 2030년까지 아태지역 10억명 사람들의 '더 건강하고, 더 오랫동안, 더 나은 삶'을 위한 'AIA 원 빌리언(AIA One Billion, 이하 AOB)' 캠페인을 진행한다고 밝혔다. 이 캠페인을 통해 AIA그룹과 AIA생명은 개인의 건강과 웰빙을 증진하고, 지역사회의 지속가능한 성장을 실질적으로 도모하고자 기여해 나갈 계획이다.
AIA그룹은 아태지역 최대 규모의 다국적 생명보험사로서, 아시아의 급속한 고령화에 맞서 많은 이들이 이러한 문제를 깨닫고, 해결방안 모색을 위해 동참할 수 있도록 이번 캠페인을 기획했다. 아시아는 2030년을 기점으로 전 세계 65세 이상 고령인구 중 약 60%가 거주할 것으로 전망된다. 특히 5천만 명 이상의 인구가 살고 있는 한국은 고령화가 가장 빠르게 이루어지고 있는 국가 중 하나다. 현재 한국의 65세 이상 고령인구 비율은 약 15.8%로, 2030년에는 24.7%까지 늘어날 전망이다. 이는 AIA그룹이 진출한 다른 아태지역 시장의 65세 이상 고령층 비율이 2030년이면 12.6%에 이를 것이란 예측과 비교해도 크게 높은 수치이다. 현재 AIA그룹은 한국을 포함해 호주, 싱가포르 등 아태지역 18개 시장에서 3,800만명 이상의 개인보험 가입자 및 1,600만개 이상의 기업보험 가입자를 보유하고 있다.
고령화 외에도 한국의 경우, 인구 사망 원인 중 80%가 생활습관 관련 질병으로 인해 발생한다는 점 또한 이번 캠페인 출범에 큰 영향을 주었다. AIA생명은 많은 사람들이 스스로의 노력을 통해 '신체 활동 부족, 영양 섭취 부족, 흡연, 과도한 알코올 섭취' 등 대표적인 5대 생활 습관을 개선한다면, '암, 호흡기 질환, 심장질환 및 정신 질환'과 같은 5대 비전염성 질환을 예방하는데 큰 도움이 될 것으로 내다보고 있다. 향후 AIA생명은 이 같은 한국인의 건강 현안에 대해 관심을 갖고, 사회 각계각층의 사람들을 위한 삶의 질 향상을 위해 보다 실질적인 해결책을 꾸준히 제공해 나갈 계획이다.
피터 정 AIA생명 대표이사는 "한국을 비롯해 AIA그룹이 진출한 18개 아태지역 시장의 고객들이 '더 건강하고, 더 오랫동안, 더 나은 삶'을 다 함께 일궈 나가길 바라는 마음으로 이번 AOB 캠페인을 마련했다. 이번 캠페인을 통해 기존의 고객들은 물론, 한국의 모든 사람들에게 긍정적인 영향력을 전달하고, 더욱더 건강한 아시아를 만들 수 있도록 전면적인 변화를 계속 주도해 나가도록 하겠다"고 덧붙였다.
AIA그룹은 고객, 직원, 파트너 및 지역사회 등과 함께 다양한 캠페인과 프로그램을 운영하며 아태지역 사람들이 더욱 건강한 라이프스타일을 갖출 수 있도록 지원해 나갈 예정이다. AIA그룹은 AOB 출범의 첫 일환으로 'Join the Journey(조인 더 저니)' 소셜미디어 캠페인을 진행해 대중들에게 건강의 중요성을 적극 알릴 계획이다. 특히, 한국에서는 영국 프리미어리그 토트넘 훗스퍼 소속 선수이자 AIA생명의 홍보대사인 손흥민 선수와 조소현 선수가 AIA생명의 직원, 보험설계사 및 파트너사들과 함께 다양한 캠페인을 전개할 예정이다. 두 선수는 지난해 11월 AIA생명의 홍보대사로 위촉된 바 있다.
AIA그룹은 전 세계에 걸쳐 ESG경영을 선도하는 기업을 목표로 장기적 관점에서 다양한 활동을 하고 있으며, AOB 캠페인은 그 일환으로 기획됐다. AIA그룹은 향후 ESG 연간 보고서에 이번 AOB 캠페인의 성과 등 진행 상황을 포함할 계획이다. 또, AIA그룹은 ESG경영의 한 축인 친환경을 위해 추진하고 있는 '2050년 탄소배출량 제로' 목표에 대한 진행 현황도 보고서에 담을 예정이다.
'AIA 원 빌리언 (AIA One Billion, 이하 AOB)' 캠페인에 대한 자세한 내용은 AIA생명 홈페이지 및 AOB 캠페인 웹사이트(aia.com/aiaonebillion)에서 확인할 수 있다.
AIA Korea Joins AIA Group's Pan-Asian Effort to Encourage
1 Billion People to Live Healthier, Longer, Better Lives by 2030
SEOUL, Feb. 22, 2022 - AIA Group Limited, including AIA Korea, today announced the launch of AIA One Billion, a bold regional plan to encourage 1 billion people to live 'Healthier, Longer, Better Lives' by 2030. As the largest pan-Asian life and health insurer, AIA is starting a movement to improve the health and wellness of individuals and help create a more sustainable future in Asia.
Current population projections show that 60 percent of the world's population of people over 65 years old will live in Asia by 2030. Amongst the 18 Asian markets AIA operates in, serving more than 38 million policy holders and 16 million group scheme members, Korea, with a population of 51 million people has one of the most rapidly aging populations. Today, approximately 15.8% of the population is over 65 years old. By 2030, 24.7% of the Korean population will be over 65 years old, compared to 12.6% overall for AIA Group markets.
Today, 80% of deaths in Korea are caused by lifestyle related diseases. Modifiable factors such as physical inactivity, poor nutrition, smoking and excess alcohol consumption have fueled the rise of non-communicable diseases such as cancer, diabetes, respiratory and heart disease as well as mental conditions and disorders.
"AIA One Billion is a call to action, not only to all Koreans, but Asian people throughout the 18 markets AIA Group operates in to live Healthier, Longer, Better Lives through active engagement," said Peter Chung, CEO of AIA Korea. "With AIA Korea's suite of products, propositions and ecosystem of partners, there is so much more we can do to prevent, protect and help people live healthier, longer, better lives. At AIA, we will continue to touch more lives, drive more positive behavioral change, be more inclusive, and deliver real, lasting solutions to improve the quality of life for all people. With AIA One Billion, we intend to reach beyond our existing customer base to all people in Korea, driving broad, sweeping, lasting behavioral change to create a healthier Asia."
Through partnerships, events, community programs and campaigns, AIA One Billion will encompass all AIA interactions with customers, employees, agents, partners and communities, with an aim to help individuals embrace healthier lifestyles. As a first step to kickstart AIA One Billion, the Group has launched a regional social media campaign inviting people to 'Join the Journey' as they participate in taking steps towards living Healthier, Longer, Better Lives.
AIA ambassadors across Asia will also support the initiative and rally communities to take action and drive positive health outcomes. In Korea, AIA will launch a local campaign utilizing AIA Korea's Brand Ambassadors, Son Heung Min and Cho So-hyun as well as AIA's Master Planners, Tele Sales Representatives, partners and staff.
AIA has the ambition to become a global leader in Environmental, Social and Governance(ESG). AIA One Billion builds on our long-term strategy to make a difference to the sustainable development of our communities and setting a clear goal in line with our ambition to be a global leader in ESG. As part of its ESG reporting, AIA will track, measure and report on progress towards the goal to engage 1 billion people by 2030 to live Healthier, Longer, Better Lives. AIA's ESG commitment to become net carbon zero by 2050 is also critically important, because Healthier, Longer, Better Lives is not just about taking action for ourselves, but also for our environment.
Find out more about AIA One Billion: aia.com/aiaonebillion